söndag 3 november 2013

Bröllopsdukning på Stora Holms Säteri i Göteborg

 Behöver ni inspiration till ert bröllop? Jag vet när jag själv höll på med att planera Mattias och mitt bröllop så fanns det många tankar. Jag tänkte mycket på vilket färgtema vi skulle ha. Inbjudningarna skulle återspeglas i dukningen. Likaså skulle brudbukett och blommorna på borden matcha. Allt skulle ha en röd tråd. Ett bröllop som verkligen hade en röd tråd är Karoline och Patrics. Karoline hade gjort ett fantastiskt jobb inne i deras festlokal. Alla detaljer som fanns. Som flera hundra svarta fjädrar hängandes i taket. Ovanpå ett skåp satt en kråka utanför sin bur. Flera böcker och massor av vackra vaser på borden fyllda med blommor. Gästernas namn skrivna på ett utrivna blad. Menyn skriven med griffelfärg inramad i en gammal ram. Jag är imponerad. Jag tror att jag har mött min överman i att pyssla :)

Sedan vill jag även tipsa till er som inte hittat en lokal att ha festen/middagen i ännu. Denna fina ligger på Stora Holms Säteri i Göteborg på Hisingen. Där kan man också hyra en lokal för sin vigsel.
Hundratals fjädrar i taket på Stora Holms Säteri



Ser ni kråkan uppe till höger ovanpå skåpet? Dukning på Stora Holm Säteri. Spetsdukar på träbord och vita stolar. 




Vacker festlokal på Stora Holms Säteri. Öppet kök för gästerna att kunna se kockarna laga mat. 


Böcker på borden som dukning bland antika vasar och blommor från ängen. 

En loungedel som fick köras dit med lastbil. De finns alltså inte på Stora Holm Säteri. 








3 kommentarer:

  1. Vilken dröm att få fota den dukningen!

    SvaraRadera
  2. Vilken lokal och vilken fin dukning och allt som hör därtill!! Jätte vackert!

    SvaraRadera