tisdag 5 mars 2013

Kan det ta slut?

Nea blev sjuk i helgen igen. Bytte blöja på henne fyra gånger under lördagsnatten. Sedan var hon dålig i magen hela söndagen också. Inget kräk i alla fall. Så jag var hemma och vabbade måndag och Rolle har varit hemma idag. Istället för magsjuka så har hon nu istället feber och så är hon jätteförkyld. När ska detta ta slut. Hon har varit konstant sjuk sedan hon började på dagis. Vi orkar inte mer. Snälla låt detta ta slut. 

Eftersom Nea är sjuk hela tiden så blir det dåligt med träning. Sedan är jag inte så bra på att sköta kosten men det brukar ändå jämna ut sig eftersom jag brukar vara duktig på att träna. Men nu?! Fyra pass på 6 veckor. Lösning: Jag anmälde mig på Mamma Fitness 12 veckors program. Kost och träningsupplägg. Det är inte så att jag har en massa övervikt men jag gillar att vara i form och med det menar jag synliga muskler :) De ni! Programmet börjar den 18 mars.

Nu blir det sängen för mig. Rolle la sig redan 21.15. Han var nog helt slut efter att ha passat Nea hela dagen. Man vet ju inte hur det blir inatt med denna dunderförkylning?! Sov gott på er! 


3 kommentarer:

  1. Ville bara önska lycka till...
    Går oxå på Mamma Fitness sedan 10 januari fast med skillnaden att jag vill gå ner en heldel i vikt ;)
    Nu skall alla mammakilon bort!!
    Går dock inte på 12v programmet utan Ptonline

    Kram Helena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men vad kul. Hur har det gått? Gillar du upplägget?

      Det fanns inga platser på Ptonline så jag anmälde mig på 12v programmet istället.

      kram

      Radera
  2. Jag e nöjd även om resultaten hade kunnat va ännu bättre. Men känner att de inte förren nu jag orkar lägga i den 7e växeln när jag slutat amma för ca 1v. Det är helt klart en livsstil som jag kan hitta en rimlig nivå på o leva efter när jag är klar m mamma fitness.
    Om du vill kan jag lägga till dig i vår fb grupp. Vi e ca 50tjejer som har en "hemlig" fb grupp där vi delar tips, frågar o peppar varandra. Vi känner inte varandra m många har blivit guld värda o vi stöttar o peppar varandra i det man annars inte hade pratat om helt öppet på "stan".

    SvaraRadera