onsdag 12 december 2012

Städas ska det. Minsann.

My är expert på att stöka upp. Hon drar fram, drar ut och möblerar om. Som nu ikväll. Jossan och barnen var här och lekte. Jag och Jossan har som regel att alltid hjälpa till att städa ordning på barnens rum innan man åker hem. Att lära barnen att de inte bara kan stöka upp utan att städa efter sig. Det brukar funka jättebra och skönt för den som har besöket att slippa ha dubbelt så mycket att plocka undan när gästerna åkt hem. Samma visa ikväll. Jag, Jossan, Lykke och My städade Mys rum och allt var frid och fröjd. Vi fortsatte leka uppe när de åkt hem och 10 minuter senare var det lika stökigt. My hade flyttat på matta, stolar, docksäng, hällt ut backar med leksaker. Nu får hon städa själv. Man kan bara inte göra så känner jag. Men istället för att städa står hon och ylar. Jag ger mig inte. Städa ska hon.

2 kommentarer: