torsdag 11 oktober 2012

Magproblem

Undra hur många mål man äter sittandes nuförtiden?!

Frukost äter jag alltid ståendes. Alltid någon som ska ha något, har bajsat, ska bajsa, ska ha mer yoggi, macka, vatten, eller är spiller ut något, tappar något, saknar något, är färdig och ska torkas... Ja så hålls det på. Så frukost äter jag när det finns tid. Oftast trycker jag i mig ägg över vasken.

Lunch då? Nä, sitta ner här är inte heller så vanligt. Igår var jag nära. Nea sov och jag skulle precis börja äta men då vaknade hon i ett illvrål. Så var det med det. Bara att hämta ner henne och börja göra hennes mat medan min mat blev kall.

Middagarna då? Det beror på lite. Ibland äter jag och barnen innan Mattias kommer hem. För vi är så hungriga och då är det ju samma visa som under frukosten. Om vi väntar på Mattias är det lite bättre men maten äts under stress och det händer alltid något.

Konstigt att man har ont i magen efter maten?! Nä.

2 kommentarer:

  1. Några gånger när jag haft det stressigt så har jag gett barnen mat först, sen sett till att de har något att göra, typ kolla barnprogram, medan jag själv ätit. Då blir det kanske lite lugnare. Vet att det är svårt att kunna äta när man hela tiden måste fixa och dona. Nu när mina barn är lite större så försöker jag lära dem att när vi äter så äter vi, och om de är klara före oss så måste de vänta tills vi har ätit upp innan vi kan göra något annat. Det går ganska bra. Men det hjälper inte dig nu.

    Skickar en kram!!

    SvaraRadera
  2. Samma visa här och då har vi bara ett barn, ha ha! Magproblem har jag haft hela livet känns det som och inte blev det bättre när lilleman kom inte! ;)

    Kram

    SvaraRadera