onsdag 3 oktober 2012

Lyx, Bushuset och styrketräning

Igår hade jag världens lyxdag. Mattias var hemma under förmiddagen så att jag fick egentid. Jag åkte till gymmet och styrketränade. Det kallar jag lyx:)

Under eftermiddagen åkte jag och barnen till Bushuset och lekte i två timmar. Det är så bra att åka dit. Båda barnen älskar stället och det är aldrig några sura miner där. Jag försöker faktiskt åka dit en gång i veckan.

My vaknade inatt och var väldigt varm. Det visade vara 39,4 i feber. En halvtimme senare hade vi lyckats att få i henne flytande Alvedon. Inte helt lätt att få en 3,5-åring att dricka en besk dryck som kallas medicin. En skål för mamma, en skål för Lykke, en skål för pappa osv var det enda sättet. Dock vääääldigt små klunkar. I alla fall. Nu på morgonen hade hon 37,9 vilket är på gränsen till feber men det kändes inte rätt att skicka henne till dagis.

Jag och Jossan plus de små skulle åka in till stan idag för att äta finfrukost men det fick ställas in. Det blir en dag hemma med två barn istället:) Tur att jag hade de bra igår så känns denna dag lite lättare. Kanske ett träningspass ikväll när Mattias kommer hem:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar