torsdag 5 juli 2012

Upp å gå

Nu har Nea fått upp ett intresse för att gå. Men inte med mig och Mattias som hjälp. Då vägrar hon. Hon ska gå själv med hjälp av Mys gåvagn. Att det kan bli så annorlunda mellan barnen. My ville inte gå med den utan ville bara att jag och Mattias skulle hålla henne i händerna och gå runt, runt, runt timvis. Nea sätter sig ner om jag tar henne i händerna. Hon blir nästan arg. Vi tackar och tar emot för så ont i ryggen som jag hade när jag traskade runt med My vill jag inte ha igen. Men det kan ju ändras. Det är det enda som är säkert när man har barn. Nästa dag kan något annat gälla så slappna inte av:) 

Idag efter jag hämtat My på dagis kör vi till den långbenta och hennes familj för bad och glass. (Jossan lär få heta detta nu, hehe). Det är faktiskt sista dagen på dagis för My sedan har hon semester i fem veckor. Första veckan med mig och Nea och sedan joinar Mattias oss. Jag har faktiskt beställt tågbiljett ner till Sölvesborg nästa onsdag till mig och barnen så att Mattias kan jobba undan innan han tar semester. Skönt för alla då han slipper stressa och vi kan mysa nere i Hällevik några dagar innan han anländer. 

Nu ska jag börja förbereda lunch. Jag är redan hungrig och har lyckats äta alldeles för många mariekex.  








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar