tisdag 10 juli 2012

Svensexa del 1

Jaha, då var det min tur...att blogga alltså:) Jag har förstått att det finns vissa önskemål om att publicera lite text om min svensexa, ha ha! Ok, jag börjar lite lätt..

Fick en riktigt konstig fredagskänsla när jag åkte hem från jobbet för drygt en vecka sedan. Kanske för att jag visste att de skulle ta Frida på möhippa eller för att jag insåg att det också kunde vara min tur?

BTW, hem kom jag och som ni vet så var My med farfar nere i Hovmantorp så fredagsmyset infann sig bara till hälften. Tom ringde mig helt plötsligt, inte helt nykter skall tilläggas och sa att han hade sommaravslutning med jobbet.  Första tecknet på att allt inte var som det skulle! Den mannen har aldrig, så länge jag känt honom kontaktat mig när han är ute med sina anställda. Han svarar heller inte när man ringer honom i de lägena. Tecken nummer 2 var när jag ringde hem till Göran, svärfar. Vi ringer varandra varje fredag och snackar lite om allt och inget. Just denna fredagen talade han väldigt tyst och helt plötsligt bröts samtalet pga av dålig täckning? Innan det bröts hann jag fråga vad han gjorde och svaret var. Jag går runt i trädgården?(han har aldrig haft dålig täckning i Hällevik så länge jag känt honom) Nu insåg jag att det är kört, de kommer, de kommer att plocka mig i natt!! Frida blev också ganska uppspelt, men höll masken ganska bra. Jag visste som sagt att de skulle ta Frida, men för att inte göra henne misstänksam kanske jag spelade upp min egen oro något extra:) Ett par pilsner och några whisky senare somnade jag in med spänning och förväntan ca kl 23.20.

Fort följer...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar