lördag 7 juli 2012

Möhippa del 10

Taxibilarna tog oss nio tjejer till Långedrag där Tom och Maria bor. För en gångs skull hade jag rätt. Vi skulle hem till Tom och Maria. De har ett sådant där fantastiskt hem som skulle platsa i vilken heminredningstidning som helst. Maria "bara" gör något i hemmet och så blir det bara alldeles perfekt.

Vi satte oss på deras uteplats där vi drack goda drinkar och pratade, skrattade och myste. Vi behövde lugna ner oss efter den där fin fina båten, picknicken i parken, "damm damm damm tjejen" och fotostudion. Att vi gjorde detta i Maria och Toms loungesoffa kändes helt perfekt. Jag älskar ju att vara där hemma:)

Min syster tog mig och min drink in till badrummet för att fixa mitt hår. Vilken lyx att ha sin frisör med sig. Hon gjorde massor av lockar i hela håret vilket blev hur snyggt som helst och nu vill alla införskaffa denna locktång från henne. Jag med. Eller egentligen tror jag att alla vill införskaffa en Emma att ha redo i badrummet när man ska fixa sig. Går detta att ordna syster?!

När alla var sminkade och fixade satte vi oss ner vid matbordet där färska havskräftor, färska räkor, ostar, västerbottenpajer och nybakade baguetter serverades tillsammans med ett vitt vin. Detta är min favoriträtt så lyckan var total. Vi åt, åt och åt. Fördelen med en sådan middag är att man verkligen kan äta länge och umgås länge vilket man vill på sin möhippa.

Jag hade under dagen undrat var Jeanette var. Mattias brors tjej. Det enda svar från Jossan jag fått på denna fråga var jag svarar på detta sen. Vad menade hon? Kommer hon kanske sen som en gubbe i lådan? Jag visste att hon hade mycket på jobbet så jag tänkte att hon kanske inte kunde vara med hela dagen. Men så var inte fallet. Hon skulle inte komma fick jag reda på när vi satt där och åt middag men jag fick ett paket överlämnat som hon hade skickat istället. Paket. Ni vet ju hur mycket jag älskar paket. Vet ni vad hon skickat? En Back väska. För er som inte vet vem Back är kan ni gå in HÄR. När jag träffar Jeanette så försöker jag alltid tigga till mig hennes Back kläder. Så kanske jag slutar att tjata. Fast bara kanske för nu har jag ju lärt mig att tjat kan löna sig, mohaaaaa... Tack snälla fina du för denna väska. Jag bara älskar den!

Efter middagen satte vi oss i vardagsrummet och grät i ungefär i en timme. Varför ska jag snart berätta.












Denna fast svart




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar