onsdag 9 maj 2012

Romantisk lampa sökes

Som ni vet håller vi på att göra mycket ute, från att plantera gräs och blommor till att pynta med diverse möbler. Då är det lätt att glömma bort att man faktiskt inte är klar inne. Inte på långa vägar. Det som nästan är klart är faktiskt vår matdel. Den prioriterade vi rätt mycket när vi flyttade in eftersom vi spenderar mycket tid där. Jag har ändrat lite grann sedan jag visade er sist. Kolla in HÄR om ni vill. 

Det som jag känner fattas i denna del av huset är en lampa. Jag skulle vilja ha en lampa i ett fönster för att få ner ljuset i ögonhöjd. Just nu har vi två lampor i taket och två hängande små lampor i ett fönster. Det räcker inte till för att få den där mysigt hemtrevliga känslan. Dessutom är de lampor som vi har idag rätt så "hårda" i sin design. Jag skulle vilja köpa en "varmare" lampa som mjukar upp det stela intrycket. Mattias, du kan sluta att sucka och skaka på huvudet nu:) För en lampa behöver vi. 

Hej så länge. Nu ska jag leta lampor på nätet:)

Matdelen ser ut såhär nu

Drink/te vagn som jag ropade hem på auktion. Perfekt att ha vid sidan.

Två Tolixpallar




Svart bricka köpt på loppis. Vita ljusstakar från Ikea, gråa metallskålar köpa i Mjällby blommbutik

Gammal trälåda (Arvegods från Mattias pappa) där vi har besticken 

Ett N i brun plåt


Bredvid passionsblomman hade jag tänkt mig en lampa

Här hade en lampa passat fint

Nyinköpta burkar

Ljusstakar samlade i ett fönster

Blomkruka köpt på granit



3 kommentarer:

  1. Kännde du att det var rätt ålder för dig att skaffa barn? Hur gammal var du när du fick ert första barn? Hur länge hade ni vart ihop innan ni fick henne? Flyttade ni ihop fort?
    Mycket frågor men eftersom jag inte följt bloggen länge så frågar jag hellre :)
    Ha de gott, kram Amanda

    SvaraRadera
  2. Ja, det var många frågor:)

    Jag kände att det var dags att skaffa barn. Jag hade gått klart min utbildning och sedan jobbat några år. Dessutom hade vi nära vänner som tänkte likadant och det är ju trevligt att vara mammalediga samtidigt. Vi hade varit tillsammans i tre år när My kom till världen. Jag var 29 år och Mattias var 28. Vi flyttade ihop typ dag 1:)

    Jag tror inte det handlar om hur länge eller hur lite man har varit tillsammans. Det handlar nog mer om man är redo och mogen att ta ett ansvar över ett barn. Förhållandet kommer definitivt att testas till det yttersta när det är barn inblandade. Man måste jobba på sitt förhållande precis som man jobbar för olika mål på jobbet. Vi sa att om vi klarar av att bo på 48 m2 med en 2 åring och jag som gravid samtidigt som vi bygger ett hus då gifter vi oss:)

    SvaraRadera
  3. Vad roligt att få se mer ingående bilder från ditt hem. Mycket fint, personligt men enkelt! Gärna mera! Mvh Filippa

    SvaraRadera