tisdag 7 februari 2012

Vi börjar dagen med en latte

Idag hoppas jag på en bättre dag. My har åkt till dagis efter att ha skrikit hemma i ca 30 minuter. Hon ville inte klä på sig och hon ville inte till dagis. Nea satt som vanligt som ett frågetecken och vågade inte säga ett pip. Välkommen ikväll Rolle och lycka till imorgon när My ska till dagis. Ta med öronproppar:) Ni som har barn i den åldern. Är detta vanligt?

Nu ska jag och Nea dricka en latte. Eller Nea ska titta på när jag dricker en. Vi har glömt att köpa kaffefilter så det blir till att dra fram Nespresso maskinen och göra en latte. Maskinen läcker lite vatten så därför används den inte så ofta. Istället för att lämna in den på lagning så ställer vi undan den. Typiskt oss.

Förresten tror jag att Mattias ska köpa material till dopkorten på söndag. Imorgon åker han till Österrike och kommer hem på lördag eftermiddag så innan dess lär det inte bli något handlat. 

Godmorgon på er! Tack alla ni som kommenterar och alla ni nya som hälsar på. 




5 kommentarer:

  1. Man glömmer ju bort den där åldern på något vis... Det är väl därför det har blivit 4 här hemma! ;-)
    kram Madde

    SvaraRadera
  2. haha, fattar inte hur man kan glömma det:) Men så är det med allt. Jag ska skriva ner det så att vi inte inbillar oss att det var frid och fröjd:)

    Går alla barn igenom samma sak? Tänker att Nea ska vara den lugna:)

    kram

    SvaraRadera
  3. Vilmer är likadan. Skriker rakt ut och vill ingenting. Det går över. :) Kram

    SvaraRadera
  4. Ja, mer eller mindre :-) Något att se fram mot...!
    kram Madde

    SvaraRadera