måndag 6 februari 2012

Sömn och fettmätning

Idag blev det allt lite snurrigt. My blev arg och fick ta sig en lur alldeles för sent vilket resulterade till att hon nu går och lägger sig. I vanliga fall lägger hon sig alltid 20.00. Det är vi hårda med men idag var det ingen mening. Mattias väckte henne 18.30 när han kom hem från jobbet och då var hon inte direkt trött vid 20. Men nu ska damen i säng.

Nea fick hoppa i säng 19.30 och somnade nästan direkt. Hon ligger och pratar för sig själv och helt plötsligt somnar hon. Vi behöver inte göra någonting. Hittills. För vi vet ju att allt kan ändras över en natt när det gäller bebisar. Hon sov till 07.00 i morse utan någon mat vid 04. Ingen är gladare än jag men det behöver inte betyda att det bli samma i natt.

Vet ni vad?! Jag har varit och tränat:) Det blev intervaller i 20 minuter och en fettmätning. De bjöd på en sådan idag. Mätningen visade att mitt vänster och mitt höger ben är lika starka. Högerarmen är starkare än vänstra. Total fettmängd och muskelmängd var inom intervallen som jag skulle ligga. Dock tycker jag själv att just fettprocenten runt magen låg lite för högt. Men det kom en bebis för 5 månader sedan. Så det är ok ändå. Vikten var - 0,4 kg sedan förra gången jag vägde mig = -1,6 under inskrivningsvikten och 1,4 kilo ifrån min målvikt. Sakta men säkert:)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar