onsdag 25 januari 2012

Kakel med antracitgrå kakelfog och badrumsmöbler

En läsare efterfrågade fler bilder från hemmet då de också byggt ett LB hus. Jag funderade på vad jag har visat minst av och kom på att det är toaletten. Så jag börjar där. När jag kikar på gamla inlägg hittar jag ett där jag skrev om vilka val vi skulle göra när det gäller kakel och badrumsmöbler. Dessa inlägg hittar ni HÄR och HÄR.



Vi köpte två högskåp och en hylla från Ikea. Massor av förvaring och tar inte så mycket plats. Dessutom billigt och framförallt snyggt. 


Vilket passar väldigt bra färgmässigt med kommoden. Sidan på Ikea skåpet ät mörkbrunt.


Kommoden är från Dansani (färg coffe) och har två lådor med LED belysning inuti. 


Kran från Tapwell. 


Självklart har vi högtalare i taket:)


Spegel är inköpt på Ikea. 


Bild från ovan


Våra morgonrockar hänger på dörren med hjälp av en hängare inköpt på Ikea


Duschset från Tapwell TVM 7200.


Kaklet på väggen heter heter Proyecta vit matt 20*33 och har en ljus fog. På golvet la vi en 9,7*9,7 Caldera med antracit grå fog.


Vi valde en vägghängd toalettstol. Vi ska ha en handdukstork där sladden syns. Men den vi hade passade inte. Så nu letar vi efter en ny. 


Tvål till barnen, Laban och Labolina, och tvål till de vuxna. 

4 kommentarer:

  1. Roligt att se! Måste ju vara jag :-)
    Har du hört om LB hus rekonstruktion?
    /Madde

    SvaraRadera
  2. Japp, de var du:) hörde om den igår, blev lite orolig gällande ommålning och fix som görs om två år. Men det är GARBO som går in. Skönt. Tråkigt bara:(

    SvaraRadera
  3. Garbo täcker INTE allt, det här är vårat 3:e hus vi bygger, den försäkringen kan vi... Jättetråkigt, men vi får väl hålla tummarna att dom kommer på fötter igen. :-)

    SvaraRadera
  4. Aj, då.. det var ju inte så kul.. Vi får kolla vår kontakt med LB hus och fråga vad som händer.. Tredje hus, vad härligt:) Det tredje ska ju bli det bästa har jag hört.. :)

    SvaraRadera