måndag 5 september 2011

Mysigt

Alltså det är så mysigt. Nea ligger på mitt bröst och sover. Knorrar och ger ifrån sig sådana där bebisläten. Jag njuter. Tiden går så fort och snart är hon också lika stor som My och då har man inte tid till att mysa med sin mamma hela dagarna. Så jag passar på att njuta av denna bebistid. Medan vi myser på här så rensar vi de två sista lådorna. Mattias håller upp och jag säger släng, spara eller lägg tillbaka. Bland annat har vi hittat våra 3 kronors vita handdukar från Ikea. Dessa kan man inte leva utan när man har bebis i huset. Används vid kräkningar, som underlägg vid blöjbyte och allmänt tork av ögongojs etc.

Igår var Rolle här och målade. Han och Mattias stod på ställningar för att nå toppen av huset. De nådde inte upp helt så nu ringer vi någon som gör det åt oss. Vi har annat och pyssla med kan jag säga.

Annars går allt bra med My och Nea. My är fortfarande lugn och klappar och pussar på Nea. Hon säger ibland min mamma och min pappa. Vi håller med henne och sedan blir det inget mer. Jag försöker göra lite saker med henne såsom baka, leka affär och läsa böcker så att hon känner sig speciell. Jag tror hon är nöjd med det. Jag var ju inte så pigg nu i slutet av graviditeten så hon tycker nog att mamma är roligare nu.

2 kommentarer:

  1. Ser så fint ut och som du säger; passa på och njut av den tiden om du kan. Kram Mamma

    SvaraRadera