måndag 12 september 2011

Eld om vi har tur

Idag fick vi ett släp ved av Rolle. Nu ska det eldas. Eller ja, vi har faktiskt eldat två gånger. Nästan en tredje gång. Men Mattias får inte riktigt till det. Han försöker säkert fyra gånger innan det brinner. Han säger att han kan. Men jag tror att han inte har läst bruksanvisningen (som vanligt) och missat en liten liten detalj. För det ska väl inte vara så? Att det ska ta fyra försök varje gång för att tända en liten brasa:)

My har varit feberfri idag. Så imorgon ska hon till dagis. Mattias lämnar henne och jag hämtar henne vid 15.30. Det ska bli spännande, eller inte?! Hon har dessutom varit jättearg idag. Jag tror att hon fattat att Nea är här för att stanna.

My är feberfri men jag börjar känna mig förkyld inkl huvudvärk de luxe. Hoppas att det inte bryter ut på riktigt nu. Det orkar jag inte med. Räcker att vara trött som en mask.

Vi har även haft besök av BVC idag. Nea har gått upp 400 gram på 2 veckor så det är inget fel på mjölken i mina bröst. Kalla den inte lättmjölk ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar