onsdag 11 maj 2011

Mvc besök

Imorse var vi hos bm, barnmorskan. Hon tog mina värden.

Förra värdena (V23)
Hjärtljud: 154
Blodtryck: 135/80
Järnvärde: 148
Magmått: -
Vikt: -

(V26)
Hjärtljud: 147
Blodtryck: 110/70
Järnvärde: 115
Magmått: 25 cm
Vikt: +9 kilo

Alltså: blodtrycket är bra igen men järnvärdet har gått ner rejält. Vilket jag har känt av i form av trötthet trots kaffedrickande. Dags att äta ännu mer järn. Sf måttet är normalt och ligger i mitten på kurvan. Dessvärre har jag gått upp 9 kilo:( Med My hade jag gått upp 8 kilo i vecka 25 så det är ungefär samma. Totalt gick jag upp 16 kilo med My så mer än det vill jag inte denna gång heller.

Vad göra: Äta mer broccoli och jordgubbar. Det har jag redan köpt och tryckt i mig. Försök att gå fler promenader. Gick till dagis idag:) Dock kan jag inte promenera varje dag då detta resulterar i ond foglossning.

En happy nyhet: rött kött i form av oxfilé är ok enligt livsmedelsverket. Hur kan jag ha missat detta?! Det ska ätas mycket från och med nu:)


Skickat från min iPad

3 kommentarer:

  1. Visst är det väl så att kaffe och te hämmar upptagningen av järn i kroppen, c-vitamin som finns i t ex juice och sånt förbättrar upptagningen istället. Så skippa kaffet och drick smoothie istället!! :) Pusss

    SvaraRadera
  2. Ja, jag får äta på:) fast bara nyttiga järnberikade saker:) haha:)

    SvaraRadera
  3. 16 kilo, ja här gick jag upp 27!! Helt sjukt att man bara kan öka så mycket egentligen! Heja dig om du klarar att hålla dina 16, jag hade ganska kämpigt att gå ner mina 27 men nu är jag i hamn i alla fall! ;)

    SvaraRadera